مزایای دریافت واکسن COVID-19

توسط نوشتن دیدگاه

شیوع بیماری ویروس کرونا توأم با ترس و عدم اطمینان بوده است. بسیاری  می‌پرسند که چگونه واکسن کرونا عمل میکند یا اینکه چه خطراتی برای بدن دارد؟ واکسن‌ها با وارد کردن شکل غیر فعال یک میکروب (باکتری یا ویروس) به بدن، سیستم ایمنی بدن ما را برای مقابله با بیماری آموزش می‌دهند. از آنجایی که این میکروب غیرفعال است، نمی‌تواند ما را بیمار سازد. با این حال، سیستم ایمنی بدن‌مان را تحریک می‌کند که یه ماده دفاعی با عنوان پادتن تولید کند. سپس، اگر روزی این میکروب وارد بدن شود، سیستم دفاعی بدن شما از قبل خواهد دانست که چگونه با آن مقابله نماید.

 

واکسیناسیون COVID-19 به شما در جلوگیری از ابتلا به COVID-19 کمک می کند

 

طی تحقیقات انجام شده همه واکسن های COVID-19 که در حال حاضر  موجود هستند، در جلوگیری از COVID-19 بسیار موثر هستند. همه واکسن های COVID-19، در آزمایشات بالینی با دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند و فقط در صورت مجاز بودن یا کمتر شدن احتمال ابتلا به COVID-19 ، مجاز یا تأیید می شوند. با توجه به آنچه در مورد واکسن بیماری های دیگر می دانیم و داده های اولیه آزمایشات بالینی ، متخصصان بر این باورند که گرفتن واکسن COVID-19 همچنین می تواند از ابتلا به بیماری جدی، حتی در صورت ابتلا به COVID-19 جلوگیری کند.

واکسن زدن خود شما همچنین از افراد اطراف شما ، به ویژه افرادی که در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید ناشی از COVID-19 هستند ، محافظت می کند. با وجود ساخت و تزریق واکسن ویروس کرونا همچنان بررسی ها، آزمایشات و مطالعات بیشتر در مورد تأثیر واکسیناسیون COVID-19 بر شدت بیماری COVID-19 و همچنین توانایی آن در جلوگیری از انتشار ویروس عامل COVID-19 در افرادادامه دارد.

 

 

واکسیناسیون COVID-19 یک روش ایمن برای کمک به ایجاد محافظت است

 

COVID-19 می تواند عوارض جدی و تهدید کننده برای زندگی ما داشته باشد و هنوز به طور کامل مکانیسم شیوع و درمان این بیماری کشف نشده است ما هر روز شواهد جدیدی از این ویروس را دریافت میکنیم. اگر بیمار شوید می توانید بیماری را به دوستان، خانواده و اطرافیان منتقل کنید. آزمایشات بالینی کلیه واکسن ها ابتدا باید ایمن و موثر بودن آنها را نشان دهد ، قبل از اینکه هر واکسنی مجاز به استفاده از آن شود، از جمله واکسن های COVID-19 مزایای شناخته شده و بالقوه واکسن COVID-19 باید بیش از خطرات شناخته شده و واکسن برای استفاده تحت عنوان مجوز استفاده اضطراری (EUA) شناخته می شود ، باشد.

دریافت COVID-19 ممکن است برخی از محافظت های طبیعی را ایجاد کند ، که به عنوان مصونیت شناخته می شود. شواهد فعلی نشان می دهد که عفونت مجدد با ویروس عامل COVID-19 در ۹۰ روز پس از ابتلا به بیماری کرونا ممکن است دوباره رخ دهد. متخصصان به طور قطع نمی دانند که ایمنی چه مدت دوام خواهد داشت و خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از COVID-19 بسیار بیشتر از مزایای ایمنی طبیعی است. واکسیناسیون COVID-19 با ایجاد پاسخ آنتی بادی (سیستم ایمنی بدن) بدون ابتلا به شما کمک می کند. هم مصونیت طبیعی و هم مصونیت تولید شده توسط واکسن از قسمتهای مهم بیماری COVID-19 است که متخصصان در تلاشند درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

واکسیناسیون COVID-19 ابزاری مهم برای کمک به جلوگیری از همه گیری خواهد بود

استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به شما کمک می کند تا در معرض ویروس یا انتشار آن به دیگران باشید ، اما این اقدامات کافی نیست. واکسن ها با سیستم ایمنی بدن شما کار می کنند بنابراین اگر در معرض خطر قرار بگیرید آماده مبارزه با ویروس هستند. ترکیبی از واکسیناسیون و پیروی از توصیه های CDC برای محافظت از خود و دیگران بهترین محافظت را در برابر COVID-19 ایجاد می کند. متوقف کردن بیماری همه گیر مستلزم استفاده از تمام ابزارهایی است که در دسترس داریم.

 

 

 

تهیه و تنظیم:

نشاط خسروی-میکروبیولوژیست

منبع:

https://www.cdc.gov

زیر %s

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.